Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Nákup TMS z druhej ruky

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky

  • #16
    Je tam toho plno na mobile.de, dokonca tie taxikarske holandske co tam viseli niekoľko mesiacov s 200 až 300 tisícmi km za 40 aj MWst. sú preč. Ja sa skôr pýtam, prečo sú tam všetky po skončení 4-ročnej záruky na predaj ?

    Čudujem sa ľuďom, čo to kupujú, veď za polovicu môžu mať nový alebo zánovný elektromobil s 3 až 5 ročnou zárukou v servise vedľa domu. Pri Tesle je problém so servisom v záruke, nieto ešte po záruke. A to všetko kvôli pár sekundám zrýchlenia a pár km navyše dojazdu. Superchargre využije pár ľudí, čo brázdia Európu, ale väčšina čo ide dlhú trasu nad 500 km jedným smerom pár krát do roka vrámci dovolenky, nejako prežije o jedno dve nabíjania na trase viac.

    Komentár


    • denial
      denial komentoval
      Upraviť komentár
      za polovicu?
      to tazko.
      mozno nejaku neteslu taktiez bez zaruky a s realnym dojazdom 100km?

      to sa tie tesly tak strasne kazia, ze to opisujes ako taku katastrofu po zaruke?

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Veď za 22 az 28 bez dane su inzeraty na 2017-kove B-čka, Leafy, Ioniq-y, i3-ky. DPH si odrátaš a si na polovici ako za starú Teslu, ku ktorej treba prirátať nejakú tisícku za dovoz a prihlásenie a čas k tomu. Za 10 až 15 sú staršie s Leafy s dojazdom cez 100 km, do tých by som ani ja nešiel. Ale od tých 30kWh sa už dá cestovať a rýchlonabíjať.

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Miro Tesla je Tesla. To neokecá žiaden marketing.
      Veľké auto s dojazdom 300 km aj v zime pri -10 bez nutnosti chodiť 80 km/h.
      Je toho fakt veľa čo stavia Teslu úžitkovými vlastnosťami ďaleko pred momentálne existujúcu konkurenciu.
      Ale to aj stojí.
      Je super že už to dnes nie je jediná možnosť.
      Ja osobne by som Teslu na taký inzerát nekúpil ani náhodou. Väčšinou sa jedna o “poeuropstene” US vozy a tie Tesla v EU odmieta servisovat.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Ved preto som tu pisal, ze sa oplati zanovne ine. Ked kupi takuto Teslu, po par zavadach bude tak sklamany a vycucany z na opravach, ze zanevrie aj na celu Teslu.

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Miro, zda sa mi, ze v kazdom prispevku zdoraznujes extremnu poruchovost tesiel. Z akych zdrojov vychadzas? Mas, resp. si mal tak poruchovu teslu? Moja takmer dvojrocna TMX ma takmer 50 tisic kilometrov a nemala ziadnu realnu zavadu. A to je z prvych kusov co prisli do Europy. Vymenili mi len sedadlo vodica, ktore sa nedalo uplne sklopit dozadu a zaroven aj sedadlo spolujazdca, co malo z vyroby zahyb na kozi a parkovaciu brzdu (potencialne nespolahliva seria od Bremba) Sedadla odflakol dodavatel, menili ich takmer kazdemu z prvej serie, tak si ich zacala tesla vyrabat sama.
      Naposledy upravené jux; 29-05-2018, 07:37.

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      U mna je pocet zavad po 43 000 km a 16 mesaicoch presne NULA. A za ten cas som zadarmo dostal "vzduchom" asi 8 novych SW do auta s peknymi vylepseniami.

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Jirko, len 8, ja som ich nepocital, no niekedy mam pocit, ze nove verzie chodia kazde 2-3 tyzdne, niekedy samozrejme pouzivatelsky obsahuju len prkotiny, no vzdy potesi, ked na zaklade poziadavky pouzivatelov pribuden nejaka ficurina... napr. moj syn (samozrejme ze nie sam) pytal na X-ku osobitne nastavovanie vysky opierky (predtym bola vyska opierky odvodena len od posuvu seddadla dozadu) a asi za 4 mesiace bolo osobitne nastavovanie opierky hlavy medzi novymi ficurinami.;

    • jeeff
      jeeff komentoval
      Upraviť komentár
      Ja mam za 2 roky 21 aktualizacii (evidujem ich cez ev-fw.com). Spolahlivost je zatial ok, ale je fakt a to Mirovi nemozeme mat za zle, ze dostat sa do servisu vo VIE je problem. Na tesla.com je aktualizovana mapa Superchargerov na dalsie 2 roky (zial SK, CZ ani HU nic nove nepribudne), ale o servisnych strediskach nehovoria nic (ani sedou nie su naznacene). V nemecku sa uz objavili mobilne servisne vozidla, v to dufam, ze bude dostupne aj vo VIE a ze budu ochotny prist aj k nam.

      Moj osobny najvacsi strach z Tesly je to, ze by som nabural (a to aj nejaky blby tukanec). V standardnom servise by si za 2-3 tyzdne auto mal nazad, zial realita pri Tesle je taka, ze to bude 2-3 mesiace ked to pojde hladko. A to je fakt, ktory sa zial aktualne neda popriet. S prichodom 3 to bude cista katastrofa.

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      jeeff - Myslim, ze dostupnost servisu vo VIE je kamenom urazu a problemom pre prilis vela majitelov aby to Tesla uz teraz neriesila. Ked pride Model 3 tak by sa im to zosypalo uplne. Neverim, ze v priebehu roka neotvoria dalsi.

  • #17
    Chlapi, veď sa tu jedná o inzeráty, ktoré sú vyššie, bavíme sa o starých dovezených prerobených USA Teslách s nájazdom cez 6 cifier, hádam nechcete porovnávať Vaše nové a ich spoľahlivosť s tými. Sami uznajte, že Tesla musela na spoľahlivosti ako každý výrobca zapracovať a teda čím staršie, tým väčšie riziko nepredvídaných porúch a nielen preto, samozrejme aj predchádzajúci majitelia a ich spôsob používania sú podstatní.

    Všeobecne pri drahších autách ľudia čo sa im zdá cena nového a strata ceny po pár rokoch neakceptovateľná, sa myšlienkami schyľujú ku kúpe ojazdeného auta tejto vyššej kategórie a niektorí si ten los do lotérie aj kúpia.

    Ale to platí nielen pri Teslách ale aj pri všetkých iných drahých veľkých vozoch, že ceny dielov a často aj práce sa určujú podľa ceny nového auta a to je kameň úrazu. Veľké autá sú pri automobilkách výstavkou nových technológií (napr. MB S, BMW 7) a na servise potom také auto majiteľa zožerie, ak ho nerozpredá pri prvej väčšej závade rovno na diely.

    A jux nie, Teslu som nemal a bojím sa jej práve preto, ako všade počúvam alebo aj čítam o jej problémoch. Do ojazdenej by som nešiel pre dôvody ako uvádzam a pri novej si predajné ale aj popredajné služby nepredstavujem také aké sú. A vlastne aj záruka len do 80000 km niečo hovorí, keď obyčajné značky majú aj bez obmedzenia km. Lebo Tesla je ako jediná aj na dlhé jazdenie a nerobí jej problém vďaka infraštruktúre cestovať po celej Európe, takže záruka niekomu končí aj po roku.

    Tesla je skvelé auto, dokedy jazdí.

    Komentár


    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Miro, ked pises o tesla zaruke, tak pis kompletne, nie len zakladnu zaruku na vsetko 4 roky a 80000km.
      Na niektore casti (pasy, airbagy, je zaruka 5 rokov a 100 tisic km) a na pohonne ustrojenstvo a bateriu je 8 rokov a neobmedzene km (okrem 60kWh baterie pred 2015, kde je to 8 rokov do 200000km)
      Kto jazdi vela, kludne si moze (do 30 dni od vyprsania zakladnej zaruky) priplatit kompletnu zaruku na dalsie 4 roky a dalsich 80000km.

    • Ioniq
      Ioniq komentoval
      Upraviť komentár
      Zaruka na pasy a airbagy? To je ako definovane? A aka by tam akoze mala byt zavada? O.o

      Pri kazdom aute su najdolezitejsie motor, bateria (EV), prevodovka (ICE), podvozok (najma rozvodnice, spojky a diferaky na vozidlach s AWD, a potom mechy a kompresor pri vzduchacoch) a ve neposlednom rade vsetka on-board elektronika, vratane vsetkych riadiacich jednotiek, senzorov, cidiel a kamier. To byvaju najdrahsie polozky, ktore vedia skaredo prekvapit a da sa za ne vela krat kupit mensie auto. Zaruka na ostatne veci je prijemna, ale su to prkotiny, ktore majitela vacsinou nezrujnuju. Pokial je krytych tych 5 hlavnych veci (resp 4 bez prevodovky) aspon 200.000km / 5 rokov tak je vsetko ok. Vacsina veci na spalovakoch zacina odchadzat prave okolo 200tis km, aj ked elektronika zvykne este podstatne skor. Tesla ma bateriu a motor 8 rokov bez km obmedzenia, co je super. Ja by som sa bal akurat toho vzduchoveho podvozku (majitelia Medvedov s Airmaticom by mohli rozpravat) a elektroniky, ktorej je tam trosku viac ako vela Tam je to aj po rozsireni zaruky “len” 160.000km, ale zase tazko mozno ocakavat, ze da niekto zaruku 8 rokov bez obmedzenia km na vsetko, to je pre firmu cesta do pekla

      Osobne by som sa spolahlivosti Tesly az tak nebal, pre mna je najviac odstrasujuce chybajuce zazemie (a to mam Vieden 30min od baraku, ale na cakacky a tamojsiu vytazenost som uz pocul od majitelov dost) plus tie ceny servisovania ak sa nieco stane. Ano od toho je poistka, ale tiez pride cas, ze pride dobre miereny tukanec a poistovna pozrie, ze auto ma 4 roky tak ho rovno odpise. A Dotahovat sa s niekym potom pol roka zatial co auto sedi v dielni... ja som pohodlny clovek co ma rad vo veciach jasno a pravnu istotu

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Ceny Tesly na servis co som videl zopar faktur nie su vyssie ako u Audi alebo BMW za porovnatelne prace/diely.
      NIe to je holt lacne auto s lacnym servisom.

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Ioniq - si ma pobavil s pravnou istotou :-). Ta je vo Svajci a mozno v Rakusku ale tu ani nevedia co to je...

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Miroslav Rojko - ono to bude s tym citanim o problemoch Tesly rovnake, ako s havariami kde posadka zhori. Ked sa zamerias na Teslu, tak to vyzera ako nieco hrozne, lenze ti chyba informacia o percentualnom pocte takychto veci v pomere k celkovej jazdiacej flotile. Keby si navstevoval/cital fora u BMW a inych, mozno by si sa tiez bal take auto kupit :-).

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Ano, na BMW mi vadí mnoho vecí, ale spoľahlivosť to nie je. V 2012 som kúpil nové BMW, doteraz ho mám, má 105.000 km a žiadna závada. Áno, ani vypálená žiarovka ani zodraté brzdové doštičky, *proste nič. V rámci servisu do 100000 km som bol trikát na výmene oleja, ktorá bola ako oni hovoria zdarma (zaplatená v cene auta).
      Môže mi vadiť prístup servisu, cenová politika, prehnaný marketing, predražené príplatkové položky, ale čo sa týka spoľahlivosti, tak bez jedinej závady. Preto aj keď na ňom nejazdím, len raz do mesiaca nabíjam baterku, čo stále stojí odkedy mám EV autá, nechcem ho zatiaľ predávať, lebo aj keď má už 6 cifier na tachometri a také auto som asi ani nemal, nie je dôvod.

      Mal som aj jednu škodovú udalosť, oškretý lak na blatníku, sklo spolujazdca a spätné zrkadlo. Servis prebiehal tak, že som v stredu poobede doviezol auto a v piatok poobede som si ho hotové prevzal. Stihli demontovať diely, všetky mali samozrejme nachystané, dať diely nalakovať, uschnúť a nahodili a za 48 hodín ma čakalo naleštené auto. Oprava bola niečo cez 1300€ a jedinú starosť s poisťovňou som mal, že som to v piatok podal na pobočke v Trenčíne faktúru (obhliadku si urobili v servise) a v stredu som mal peniaze na účte.

      Stane sa toto niekomu v Tesla Viedeň ? Tak cháp aj môj pohľad, čo je spoľahlivosť a čo sú už zbytočné problémy s autom.

  • #18
    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	image_3539.jpg
Videní:	1
Veľkosť:541,7 KB
ID:	24759Jiri GrandPa ale naklady su vyssie, ako som uz pisal v inom prispevku o Model 3, Tesla je nasobne narocnejsia na servis. Hodinova sadzba je mozno porovnatelna s nemeckou premiou, ale technicke riesenia Tesly znamenaju, ze zatial co s rovnakou blbostou sa v Audi zaseru pol dna a na druhy den ti pristavia hotove auto, v Tesle zaplatis za 60 normohodin.

    Tu je moj tukanec - menil sa cely predok, kapota, hromada uchytov, kamera nocneho videnia, radar tempomatu, bixenony, mriezky chladica, lakovanie. Faktura okolo 6800€, auto som mal hotove za 2 dni vratane lakovania, a to bol specialny lak na objednavku, ktory sa vyraba len v Japonsku lebo su tam nejake specialne mikrocasticky nanasane v 4 vrstvach kvoli lesku a hlbke. Tato farba neskor aj vypadla z ponuky ked bolo v Japonsku tsunami, lebo zaplavilo fabriku.

    Teraz si to pozri s tym skrabancom vo vlakne Modelu 3 - uplne kravina proti tomuto, a faktura cez $6000. Pomaly len za pracu. U mna menili hafo veci vratane elektroniky a svetlometu. Porovnavame € vs $, ale takyto rozsah oprav by na Tesle stal mozno 15.000€ a na opravu by si cakal 2 mesiace. To je proste holy fakt. A nemusel som vobec nic robit. Auto (pojazdne) som odviezol z Bajkalskej do AutoPalacu na Vajnorskej a o viac sa nestaral. Len mi za 2 dni zavolali nech si dojdem po auto. No stress, no pain.
    Naposledy upravené Ioniq; 29-05-2018, 13:18.

    Komentár


    • jeeff
      jeeff komentoval
      Upraviť komentár
      Ano, s tymto sa neda nesuhlasit. S BMW som nastastie nehodu nemal, ale viem ako to funguje v Mazde ;-) Tam ked do 16:00 objednaju diel, tak im ho rozvoz v noci dovezie (kazdy servis ma specialne pristupnu zonu, do ktorej rozvoz v noci objednane diely v malom kontajnery vylozi). Myslim, ze u vacsiny znaciek cakanie na diely neexistuje, proste dnes objednaju a zajtra hned od rana (preto sa to vozi v noci) diel maju. U Tesly sa jednak caka na objednanie do servisu a jednak neumerne dlho na diely, tam maju vyrazne co zlepsovat.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Diely - a to si zoberte, koľko variácií je na klasických automobiloch - podľa motora, výbavy, ... Tesla má pár konfigurácií, nemal by byť problém, aby mali diely skladom.

      Aj blbá predavačka potravín v hornej dolnej po pár mesiacoch fungovania vie, čo ľudia najviac kupujú a tak objednáva. Ale tesla servis sa predzásobiť nevie.

    • Ioniq
      Ioniq komentoval
      Upraviť komentár
      Problem moze byt, ze predzasobeny sklad = mrtve peniaze v tovare leziace v sklade. Tesla potrebuje kazdy dolar aby prezila, celkom ich chapem. Vie niekto ako su riesene Tesla showroomy a autorizovany servis? Patri to priamo Tesle alebo to prevadzkuju ine, nezavisle subjekty ako pri beznych znackach? Plus je problem ten, ze ked Tesla objedna predny lavy svetlomet, moze sa stat, ze pri pocte kusov na ceste ho nepredaju aj vyse roka. Skoda ich preda za rok stovky. Je to jednoducha statistika dopytu, ktory je pri Tesle zial relativne maly. Ale mohli by minimalne vylepsit logistiku. Aj taky Lexus, ktory ma v EU marginalne predaje a maly dopyt, dokaze dodat nahradny diel z centralneho sklad do 24hod. To je uz otazka pre Tesla manazera, co ma pre nich vacsiu hodnotu. Moze sa stat, ze drzanie prazdneho skladu a strata moznych zakaznikov je pre nich ekonomicky vyhodnejsie ako mat zasobeny sklad a nalakat povedzme extra 1000 zakaznikov. Do toho tu asi nevidi nikto. Da sa len skonstatovat, ze je to nevyhoda oproti zabehnutym automobilkam.

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      S tym zavedenym servisom a logistikou mate samozrejme pravdu. Ale z jednoho prikladu z USA z jednej konkretnej opravy by som nerobil zavery, ze je Tesla nasobne drahsia.

    • dzodzo
      dzodzo komentoval
      Upraviť komentár
      jeeff tak to ja som si na mazdu pockal 2 tyzdne kym mi opravili 2 blbe praskle tycky v chladiacom okruhu klimatizacie, lebo ich museli objednat z centralneho skladu v belgicku... myslim ze keby som si to pohladal na vrakovisku tak to mam rychlejsie

      co sa tyka toho TM3 tak je to jak pise Ioniq, tieto auta proste nie su tak rozsirene ako zavedene europske znacky a pocet servisov tomu aj odpoveda, predpokladam ale ze v tesle nie su uplne blbi a spocitaju si ze ked budu mat do 5 rokov na ceste povedzme 2-3x viac aut nez v sucasnosti, tak budu mat aj 2-3x viac servisnych centier

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Je to o pohľade, či pre mojich ušetrených pár dolárov urobím zákazníkovi škodu desaťnásobnú.

      "predzasobeny sklad = mrtve peniaze" je sice pekne, ale zakaznik, ktorý čaká na diel, má mŕtve peniaze v stonásobnej výške v hodnote auta a ďalšie peniaze cáluje na poistke zatiaľ čo mu auto stojí a tiež každým mesiacom stráca auto cenu, či je využité alebo nie

      Takže argument o mŕtvych peniazoch by som nebral za relevantný.

      Môže byť jeden centrálny sklad pre celú európu, kde predali tisíce áut a napr. z Holandska to posielať do 2 dní hocijakým kuriérom po servisoch po Európe. Tu je problém, že ani ten jeden sklad nie je, resp. čo je horšie, on aj je, lebo montujú Tesly a diely majú, ale radšej tie diely nechajú pre montážnu linku do zásoby akoby vyrobili o pár áut mesačne menej a možno ani nie a mali desiatky spokojnejších zákazníkov.

      V USA by si to dovoliť nemohli ale z Európy si urobili dojnú kravu.

  • #19
    No jednu chybu co robite pri porovnavani je, ze porovnavate servis zabehnutych spalovacich znaciek a to europskych s defakto neexistujucim servisom EV americkej znacky. Netusim ake maju v Europe servisy ine Americke znacky spalovakov. Ano predava sa tu dost Europskych, Juhokorejskych alebo Japonskych znaciek, ale co servis Americkych vozidiel a showroomov spalovakov?
    No a porovnajte servisy Europskych, Juhokorejskych, Japonskych ci Americkych EV znaciek. Porovnavajte rovnake veci. Kde po Slovensku ci v Cechach si mozem spravit testovaciu jazdu a vidiet auto, kde si ho mozem kupit a kde mi spravia aj servis. Kolky z Vas si kupili auto v BA a ho tam mohli vidiet, otestovat aj kupit a vedia im tam spravit aj servis EV? OK zly priklad je to hlavne mesto, tam to asi nebude az taky problem, aj ked to nebudu vsetky autosalony, kde je kupa aj servis EV mozna. Tak podme na Zilinu. Kolky nieste zo Ziliny a kupovali ste si tam auto? A musite si tam ist aj pre servis, hoci mate aj blizsie predajcu a servis, ale kupit EV ani servisovat sa to u nich neda. Ja mam do BB okolo 40km do LM okolo 60km a su tam rozne znacky, lebo v BR teda doma nemam okrem Skody nic a ano v Podbrezovej je servis Renault a da sa tam servisovat Dacia, ale kupit co som pocul tak nie. A teraz podme na mesta ktore som spominal BB a LM. Ani v jenom podla mojich informacii nekupim EV a ani mi nespravia servis. Lebo servisak sa musi na hybrid, plugin-hybrid a EV zaskolit a to podla mojich zistenych infromacii trva rok a stoji nejake a to nie male peniaze. A to v BB su aj nabijacky.

    Komentár


    • Ioniq
      Ioniq komentoval
      Upraviť komentár
      Vid Lexus, dlho predlho bol jeden jediny servis a predajna pre cele Slovensko - PPC Team na Einsteinovej v BA. A predsa to vedeli utiahnut a aj diely dodat do 24hod, vratane urobenia rychleho servisu.
      Tvojmu porovnaniu BB velmi nerozumiem. Elektricky Hyundai odservisujes v uplne vsetkych Hyundai servisoch na SK okrem Komarna, maju to priamo vyznacene aj na stranke, a v tych istych predajniach si ho mozes aj objednat. A je tam aj BB, ZV, MT a ine Detto elektricku Kiu odservisujes skoro vsade, aj v Lucenci (sorry Lucencania, nic proti vam

      Viem, ze BMW robilo problemy, i3 sa dala dlho objednat len v BA. Teraz sa da uz aj inde, ale napriklad v TN vedeli urobit servis, aj ked ju oficialne nepredavali. Sam majitel na nej chodil.

      Ale asi som nepochopil tvoju pointu...

    • ICE666SVK
      ICE666SVK komentoval
      Upraviť komentár
      Ioniq jedna vec je napisana niekde na strankach a brozurach a druha vec je realita. A ta realita je ked sa hovori o zazemi, ze chcem vidiet to auto v kazdej predajni, sadnut si don, vyskusat si ho testovacou jazdou, mat moznost servisu a oprav na jednom mieste. V BB je len Lioncar, ktory ma nabijacku aj to od Nissanu a je to Chademo, hoci oni predavaju aj BMW. Nevidel som v predajni ani BMW i3 ani Nissan Leaf 1ku, kedze v case ked som tam bol, tak Nissan Leaf 2ka este nebol oficialne predstaveny. Cize realita je ked uz narazame na komlet servis takato ako ti vravim. Uz nebudem hovorit, ze kolky ta budu odhovarat od kupy EV.

      A co sa tika Tesly, tak ta tu nema oficialne otvoreny trh, takze riziko kazdeho majitela Tesly je, ze musis znasat vsetky tie casove aj financne veci, ktore tu su. Teda Viedensky servis je prioritne pre Rakusko a hlavne pre Vieden a okolie. Aspon tak by to malo byt.
      Co viem, tak ine znacky chcu, teda dileri aby si si to dal u nich opravit, inac padne zaruka, alebo moze byt problem so zarukov. U Tesly si to podla tu pisanych informacii mozes dat opravit kdekolvek. Tesla toho ma vela co zlepsovat a chce to cas. SK CZ nieje priorita bohuzial.
      Ale taketo veci boli si myslim aj pri inach znackach, ked sem prisli po pade zeleznej opony.

    • Ioniq
      Ioniq komentoval
      Upraviť komentár
      Ale to nie su ziadne brozury, proste ten elektricky Hyundai odservisujes po celom Slovensku, rovnako aj Kiu. Zbytocne tu tapes na zaklade neoverenych informacii. To, ze nemaju v kazdom showroome predvadzacku je pravda, ale to je proste nutena realita. Predaje EV nie su este natolko bezproblemove, aby si kazda predajna mohla predvadzacku dovolit drzat. Tam kde je dopyt, predvadzacku najdes (t.j. vacsie mesta, v BA ich maju zvacsa viacero). Je takmer iste, ze keby mali elektricke predvadzacky v Lucenci, Liptovskom Mikulasi alebo dakde v Michalovciach, tak ich tam maju 2 roky, nepredali by ani jedno auto a nakoniec by si pre tu predvadzacku aj tak prisiel niekto z daleka, cez pol Slovenska. V tych malych mestach proste nie je kupyschopnost, a EV je stale privelky luxus. Keby si tam mal predajnu, urobil by si to iste ak by sa jednalo o tvoje peniaze. Keby mala Tesla servis v kazdom prdelakove, tiez by nemala vsade predvadzacky vsetkeho, lebo to jednoducho stoji peniaze. A preto ma predajnu len vo Viedni, a nema ju povedzme v Eisenstadte alebo v Brucku a.d. Leitha. To je ten rozdiel. V Tesle mas vsetko ale mas to len na jednom mieste s velmi velkou spadovou oblastou a vsetkymi negativami. Pri dinosaurych znackach mas servis pomaly v kazdej vieske, dedine a na kazdom laze. Auto si tam sice nevyskusas, ale auto skusas vacsinou 1-2 krat, potom kupujes a uz nepotrebujes skusobne jazdy. Ale servis potrebujes pocas celeho zivota auta, a ten zabezpeceny mas. Ja som si bol po auto v Trencine, a podla predajcu boli 2 z 3 predobjednanych predane do BA. Ale servisovat tam uz z pochopitelnych dovodov nechodim, kedze mam servis tu kusok.

      Ano Teslu mozes servisovat kdekolvek, ale kazdy mechanik da od toho ruky prec. Rovnako ine EV mozes servisovat inde. To ze si zelaju dileri svoj servis je ich problem, zakon hovori jasne, zaruka ti nepadne. Akurat, ze aj pri inych EV ti asi vacsina mechanikov utecie. Proste budes nepriamo donuteny ist do autorizaku

      Ja sa Tesle nesmejem a uplne chapem preco maju servisne stredisko len vo Viedni. Aj Hyundai ma servis vsade LEN vdaka spalovakom. Keby predavali len EV, maju mozno 3 servisy na celom SK, ak vobec. Ja len konstatujem, ze pre mna ako zakaznika a spotrebitela to bola jedna z najvacsich prekazok a barier, a vyznamnou mierou prispel k tomu, ze som zacal hladat ine alternativy EV. A to som mal uz vyhliadnuty konfig aj zabezpecene financovanie pekneho Modelu S100D. Len ked som sa v tom zacal potom vrtat, tak sa misky vah zacali preklapat zlym smerom coraz viac kazdy den. Ked vychytaju muchy a donesu mi servis do BA, s radostou znova otvorim ich konfigurator

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Ioniq, ked tak ako ty, vsetci budu cakat, ze Tesla vybuduje servis tam, kde predava malo aut, tak sa nikdy nedockaju. Najprv musia byt auta, az potom servisy. Ked chcem podporit elektromobilitu, musim pocitat aj s vyssou cenou, tazkostami, neistotou a zvysenym rizikom ako vsetci early adopters. A radsej podporim tych so chcu vyrabat, ako tych co nechcu.

    • Ioniq
      Ioniq komentoval
      Upraviť komentár
      Preco by som musel? Vybral som EV, ktore mi dodali do 2 mesiacov (aj ked som mal stastie), mam servisne zazemie a nizke ceny. To je jednoduchy princip volneho trhu. Zakaznik ide tam, kde dostane to co potrebuje. To, ci Hyundai chce, nechce, nestiha atd predavat ma ako zakaznika nezaujima. Rovnako ma nezaujima, preco sa na servis vo Viedni caka tak dlho a preco je jediny v okoli. Rozhodujem sa na zaklade vyhod daneho produktu pre mna. Hladal som produkt, nasiel som produkt, kupil som produkt. Uz nemame socializmus, ze nam niekto kaze co mame kupovat a co vsetko musime trpiet. Ked chce niekto dobrovolne trpiet nevyhody, platit vyssie sumy, dlhsie cakat a neviem co este, je to jeho slobodne rozhodnutie. Ale preco by som to mal podstupovat ja?

      Elektromobilitu podporujem. Ci snad podporuje elektromobilitu len zakaznik Tesly? Je nieco viac ako majitel ineho EV? A hlavne o co viac podporuje elektromobilitu vodic Tesly oproti vodicovi Leafu? Tesla je priekopnik, nastartovali veci, ale rozsirenie elektromobility podporuju len nepriamo, tym ze donutili ostatnych vyrabat EV. Ked bezny clovek uvidi Teslu, pochvali auto, opyta sa par otaziek, a ked zisti cenu tak zbali kufre a ide si kupit Octaviu. To nie je podpora. Ked ten isty clovek stretne majitela Leafa, zisti, ze to auto nema zasadne kompromisy, ma tu zazemie a dokonca je pre neho aj financne dostupne. A pojde si zajednat testovaciu jazdu, a mozno sa mu zapaci a najblizsie si ho objedna. Majitel bezneho EV, minimalne v nasom regione, urobi viac podpory. Aj ked jazdi na aute vyrobcu, ktory nechce vyrabat EV.

    • dzodzo
      dzodzo komentoval
      Upraviť komentár
      s tym suhlasim, tiez by som bol rad majitelom tesly, lebo je to topka co sa tyka EV, ale vzhladom na svoje financne moznosti a to ze byvam na konci sveta sa uspokojim aj s nejakou elektrickou skodovkou v holobyte, akurat si na nu budem musiet este par rokov pockat

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Zaujimave, ze jedini, ktori tu pisete ako ma Tesla na houby servis ste ti, ktori ju nemate... Nechapem.
      Kaslite na tie zabomysie diskuzie a dajte argumenty pre vymenu ICE za EV (ne-Teslu).
      Take veci ako prevadzkove naklady, a celkove naklady na vlastnictvo po niekokych rokov (desiatok tisic km) je to, co mi tu chyba.
      Ja na Slovensku nikoho nepresviedcam, ze si ma kupit Teslu, v tom ma Ionig pravdu, ze je tu je potencialy okruh zakaznikov velmi obmedzeny.
      Tak teda vy co mate Ioniq a Leaf dajte konkretne cisla, please, nech to mozeme ako komunita pouzivat.

    • Ioniq
      Ioniq komentoval
      Upraviť komentár
      Ja to pisem preto, lebo je to jeden z hlavnych dovodov, preco tu Teslu nemam. Inac by som si uz vozil rit v perletovo bielej niektore veci prekusnem, ani Hyundai nie je dokonaly, ale niektore veci su proste u mna deal-breaker. Ty mas zjavne ine priority, preto existuje pluralita vyberu a nazorov

      Edit: neskor sem pridam naklady za 2 roky dvoch spalovakov vs EV za rok (paradoxne rovnaky najazd, len za ine obdobie)

    • Teq
      Teq komentoval
      Upraviť komentár
      Naklady si nevediem, ale s mojim LPG dusterom som daval cez 100 eur na mesiac na LPG a servis (olej a pod) stal cca 150 eur kazdych 15 000.
      Na moj LEAF nedavam ani zdaleko tolko, aj ked presne to nepoviem. Cena prevadzky je ale jedna vec a potesenie z jazdy druha. Nepocitam kazde euro a chybny pohyb nohy / ruky no spojke / rychlostnej pake, len si uzivam jazdu.

    • ICE666SVK
      ICE666SVK komentoval
      Upraviť komentár
      Vysvetli mi ionic, preco si si bol kupit auto inde a servisujes ho inde? Cakal si na auto, alebo si ho bral s predajne, lebo ho tam mali? Ak si cakal, tak si si ho mohol objednat aj u predajcu, kde ho teraz servisujes a dalsi diler by sa ho uz nebal objednat. Preco si ho neobjednal tam, kde ho servisujes?

    • Ioniq
      Ioniq komentoval
      Upraviť komentár
      Potreboval som do 30.4. minut urcitu ciastku kvoli DPH a optimalizacii. Situacia nastala koncom januara, a vedel som, ze chcem EV. Moznosti nebolo vela. Nasiel som skladovy Soul EV a eGolf, ale oba mi prisli uz zastarale (hlavne Golf cakal nastupcu, ale novy este nebol). Leaf som nasiel len slabsie vybavy Accenta a Visia, Teknu mi nevedeli zarucit dodanie, plus som sa bal problemov s bateriou, a Leaf2 ohlaseny az na 2018. i3 sa mi pacila, ale nevedel som prekusnut tie zadne dvere. Uplne realne mi zostali len 2 moznosti - Tesla MS a Ioniq. Jeden Ioniq sme uz vo firme mali, dovezeny z Nemecka. Ale potom tam showroomy zmenili podmienky, nedovolili kupit bez dotacie na export, len s dotaciou a auto muselo zostat registrovane v DE 6 mesiacov. Proti Tesle hovoril servis a vsetko okolo. Uvazoval som este aj o operativnom lizingu BusinessLease, tam by vela starosti odpadlo kedze oni riesia komplet servis a nahradne vozidlo. Ale ani sa neunuvali odpovedat na moj dopyt o kalkulaciu, a neriesilo to moj danovy problem. Aj ked mozno by sa dalo s nimi dohodnut na nejakej jednorazovej fakturacii. Takze zostal len Ioniq - chcel som vybavu Premium, co trosku obmedzilo moznosti. Objednavka noveho uz vtedy vychadzala na neskore leto az jesen. Obvolal som vsetky predajne, kde podla importera mali objednane kusy. V BA mi povedali, ze najblizsie im pride az v juni, to bolo pre mna neskoro. Kosice vraj az jesen. V Ziline mali vsetko rezervovane. V Trencine mali ako zazrakom 3 volne kusy, o ktorych zjavne nikto nevedel. Este mi dali na vyber aj farbu (biela, cierna, tmava seda). Skocil som po bielej, v aprili prisla.

      Nebola to uplne kupa z presvedcenia, skor z donutenia / nemania inej moznosti

    • ICE666SVK
      ICE666SVK komentoval
      Upraviť komentár
      OK rozumiem, dufam, ze si spokojny.

  • #20
    Posielam sľúbený sumár, nakoľko mám všetko registroané na firmu tak si viem všetky náklady ľahko dohľadať. Akurát spotrebu domácej elektriny si musím zapisovať.

    Audi RS4 - 2 roky / 28.756km
    Katalóg cena 124989€
    Zľava -8000€
    1x servis garančný 2 roky / 30tis km 690€
    2x výmena oleja po 10tis km @276€/výmena 552€
    KASKO ALLIANZ @3327,60€/rok 6655,20€
    PZP ALLIANZ @239,08€/rok 478,16€
    PHM OMV MaxxMotion100 6701,31€
    Celkom 15076,67€
    .....
    Audi A1 1.4TFSI - 2 roky / 24.358km

    Katalóg cena 34959€
    Zľava -3000€
    1x servis garančný 2 roky/30tis km 389,84€
    1x výmena oleja po 15tis km 119€
    KASKO ALLIANZ @660,19€/rok 1320,38€
    PZP ALLIANZ @138,95€/rok 277,90€
    PHM OMV Natural95 2104,53€
    Celkom 4211,65€
    .....
    Hyundai Ioniq BEV - 1 rok / 30,249km

    Katalóg cena 38,490€
    Zľava fleet -4325€
    Dotácia -5000€
    2x servis garančný po 15.000km 79,88€
    KASKO UNIQA 1018,51€
    PZP UNIQA 64€
    GreenWay DC nabíjanie (128,7kWh, 6x pripojenia 5€ za 45min) 63,33€
    Domáce nabíjanie (892,4 kWh @ 13,67c/kWH) 121,99€
    Celkom 1347,71€
    Ioniq je počítaný len na 1 rok, takže ak by to malo byť fér, malo by sa pripočítať ešte 1080€ za extra poistenie KASKO a PZP, ale zase oba spaľováky mali menší nájazd, takže tam by takisto výdaje podrástli. Pneu som nepočítal, keďže tie treba všade, rovnako náklady na prezúvanie, kvapalina do ostrekovačov atď. Ale Ioniq má vzhľadom na rozmer a opotrebenie aj najlacnejšie náklady na gumy
    Autá mám na firmu, takže je nutné zarátať aj cestnú daň - za oba spaľováky to bolo cez 240€ ročne, za EV sa platí 0€, ale do tabuľky som nedával, aby to nemiatlo ľudí, čo kupujú ako FO.

    Pri spaľovákoch je aj extra výmena oleja nad rámec predpísaný manuálom, keďže nie som zástanca longlife intervalov, a olej nemá v aute čo hľadať 30.000km.

    Nepočítal som ešte situáciu, že by som 100% nabíjania platil doma, teraz nabíjam väčšinu času na grátis nabíjačkách. Ale stále to bude menej ako benzín.

    Komentár


    • #21
      Pozerám, že na Ioniqu nemáš metalízu, mne sa cena prehupla cez 39.000, ale zasa ročné náklady mám nižšie o pár stovák, nakoľko KASKO v Komunálnej (5%, min.166€) je za 628€, nie cez 1000 ako v Uniqe, PZP bolo minulý rok 82€ a Greenway-u som zaplatil nejakých 5 € za celý čas, čo mám GW kartu.

      Fleet 11% dávali v TN ešte aj tento rok vo februári, keď sa chceli zbaviť skladovky Ioniq Electric, ale minulý rok to bolo lepšie.

      Ale tieto náklady sa nedajú porovnávať s Teslami o ktorých je táto téma, lebo my máme autá v záruke a tam bude asi najväčšia suma na pozáručné opravy. Tiež nabíjanie kvôli raz takej spotrebe bude asi vysoké. Čo som sa rozprával s pár majiteľmi starých Tesiel na nabíjačkách, tak väčšina z nich rieši diely cez ebay a aj s poštovným z USA sú za zlomok ceny z autorizáku ale aj tak je to dosť. A ako pri starom aute, nejaké cukania alebo iné závady, ktoré nerobia auto nepojazdným, ani moc neriešia.

      Komentár


      • Ioniq
        Ioniq komentoval
        Upraviť komentár
        Kasko je vyssie ano, ale su tam priplatku. Dalo sa to stlacit o par stovak nizsie ale mam rad istotu je tam nahradne auto na 10dni, su tam liecebne naklady a je tam aj GAPko na 5 rokov.

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        tak to bude GAP-kom, to nemám

    • #22
      Pripájam svoju skúsenosť s prechodom na BEV:

      Nissan Leaf 24 kWh 3 roky naj. 140.000 km.

      Nákup nové:............................................. .................................................. 21.000 € bez DPH.
      Predaj: .................................................. .................................................. ...10.000 € bez DPH
      Strata hodnoty:.......................................... .................................................. 11.000 €
      Nabíjanie doma: 2.000 kWh x 0,15 €/kWh (výpis z faktúry v garáži)............300 € s DPH
      Nabíjanie na verejných nabíjačkách: ? kWh bezplatné .......................................0 €
      Servis: 2 x 90 + 2 x 110 .................................................. ..............................400 € bez DPH
      Závady: pri 98.000 km výmena ložiska ľavého predného kolesa.......................0 € (v záruke)
      Brzdy: neboli menené, stále majú cca 65% nových bŕzd...................................0 €
      Celkové prevádzkové náklady po 140.000 km ...........................................700 €
      Celkové náklady včetne straty hodnoty:.......................................... .......11.700 €

      Náklady porovnateľné benzínové auto

      Nákup paliva: 1400 x 6l BA x 1,30 € = .................................................. ..10.920 €
      Servis: 4 x 200 + rozvody 500 + brzdy 100 =..............................................1.4 00 € bez DPH
      Celkové prevádzkové náklady:.......................................... .................12.520 €

      Nissan Leaf som predal za 10.000 € + 12.520 € - 700€ (moje náklady) = 21.820 €
      Za nový Leaf som dal 19.050 € ( bez DPH,Fleet,ŠD)

      Predal som staré, pridal úsporu za prevádzku spaľovacieho auta , kúpil za to nové , lepšie a ešte mi aj zostalo ...............2.770 € !!!
      A to som nezapočítal stratu hodnoty u spaľováku !!!
      Naposledy upravené curgali; 31-05-2018, 07:37.

      Komentár

      Pracuje...
      X