Trip Trenčín – Mladá Boleslav a späť s Nissanom Leaf 40 kWh.

Po skúsenostiach na ceste do Chorvátska som sa vybral otestovať cesty a nabíjanie u našich susedov v Česku. Túto cestu absolvujem každý rok, pretože tam mám príbuzných. Doteraz som tam chodil na fosilnom aute, pretože na Leafe 1 by to bola strastiplná cesta náročná na čas. Ale Leaf 2 už je auto, s ktorým to ide. Keďže som nechcel ísť kôli času čisto len po cestách 1. triedy cez Svitavy, HK do MB, mal som na výber dve najrýchlejšie. TN-Brno-Praha-MB cca 400 km, dve nabíjania a TN-Brno-Havlíčkuv Brod-Kolín-MB cca 360 km a len jedno nabíjanie. Ktorá je lepšia a rýchlejšia pre Leaf 2 sa dozviete v nasledujúcich riadkoch. Ešte musím napísať, že cestujem pomocou chargemaps.com len po Free nabíjačkách bez identifikácie, pretože nemám žiadnu zahraničnú kartu.
Prvú si volím trasu cez Prahu. Odchádzam v piatok o 12:05 pri vonk.tepl. 23 st.C, kap.bat. 78%, tepl.bat.50% stupnice. Po bezproblémovej ceste známymi rýchlosťami 90 a 50 prichádzam po 146,6 km so zostatkovou kapacitou 27% o 14:15 na nabíjačku Lidl na ul. Pod Nemocnicou v Brne. Priemerná spotreba na tomto úseku je 12,3 kWh/100km a priem. rýchlosť 67 km/hod. Pre tranzitujúcich je to výborný nabíjací bod, pretože je to len 2,3 km od diaľnice. Na nabíjačke sa nabíjal na AC Fiat 500 a na CCS BMW i3. Ale majiteľ BMW mi hneď oznámil, že keď dofajčí, tak odchádza. Takže po cca 5 min sa napájam a za 43 min nabíjam do 90 %. Priem.nabíjací výkon 30,7kW. O 15:07 odchádzam smer Praha pri vonk. tep. 29 st.C, tepl. bat. 70% stupnice. Musím povedať, že tak rozostavanú diaľnicu ako je Brno-Praha som ešte nevidel. Pracuje sa na cca 6 rozostavaných úsekoch. Cesta ide plynule pretože je tam 80-tka a ak tam nie je nehoda nevadí to. Ale ak sa na tom zúženom pruhu stane nehoda, ako sa stala v smere do Brna, tak to už je fakt smola. Videl som tam niekoľkokilometrovú kolónu..brrr. Na diaľnici volím kamiónovú rýchlosť t.j. 95 tachometrových. Nastavujem adaptívny tempomat a zavesím sa za najrýchlejší kamión, ktorý ide predo mnou. Na ceste do MB nepoužívam klimatizáciu. Púšťam vonkajší vzduch cez vetrák s ventilátorom. Stačí ma to ochladzovať. Po 199 km so zostatkovou kapacitou 21% o 17:38 prichádzam na nabíjačku Lidl ul. Uhřineveská, ktorá stojí hneď vedľa diaľnice. V prípade potreby je asi o 1,5 km na druhej strane diaľnice ešte jedna nabíjačka. Opäť fantastický nabíjací bod pre tranzitujúcich. A teraz príde údaj, pre ktorý som sa rozhodol, že vás s touto cestou oboznámim. Na tomto úseku som mal priemernú rýchlosť 79 km/hod a priem. spotrebu len 11,2 kWh/100km !!! Neuveriteľné...vyžšia rýchlosť a menšia spotreba ako na úseku z TN do Brna...Osobne si myslím, že vonkajšia teplota okolo 30 st.C veľmi prispieva k väčšiemu dojazdu a menšej spotrebe. Na nabíjačke bol eNV-200, ale po cca 5 min. ma aj tento pustil nabíjať. Po 25 min. nabíjania na 50% kapacity(viac mi nebolo treba) o 18:14 odchádzam. Priem. nabíjací výkon 24kW. Teplota batérie sa vyšplhala na 80% stupnice. Vonk. tepl. je stále 29 st.C až do MB, kde prichádzam po 48 min a 67 km jazdy o 19:02, so zostatkovou kapacitou 23%. Priem. rýchlosť 83 km/hod (tiež tam boli opravované úseky) a spotreba 11,4 kWh/100km, čo je opäť fantastická hodnota.
Cesta späť: Odchádzam v nedeľu o 13:02 z MB. Kapacita bat. 100%, vonk.tepl. 26 st.C, tepl.bat. 50%. Idem cez Nymburk-Kolín-Kutná Hora-H.Brod. Pred Jihlavou vchádzam na diaľnicu. Začína pršať a teplota klesla na 19st.C. Dovtedy mám zapnutú klimatizáciu, ale po poklese teploty pred Jihlavou ju vypínam. Do Brna pred Lidl prichádzam po 224 km a 3:18 hod jazdy o 16:20 hod. Tepl.bat. 50% stupnice, zostatková hodnota kapacity 19%, priem. rýchl. 69 km/hod. a priem. spotreba 12,2 kWh/100km( s klímou opäť výborná hodnota). Nabíjačka voľná a po 27 min. mám nabité na 70%. Priem. nabíjací výkon 40,8 kW. Tepl.bat. 80%, vonk.tepl. stále 19 st.C. Ešte by som upozornil na jednu vec. Pred Brnom začína jeden z najdhších rozostavaných úsekov. Cesta sa tam delí na dva núdzové prejazdné pruhy. Jeden prechádza do protismeru vľavo a jeden pokračuje po odstavnom pruhu vpravo. Ak sa chcete dostať na Lidl nabíjačku odbočkou smer Svitavy, tak musíte ísť v pravom prúde. Z ľavého sa nedostanete. Keďže som to predpokladal, išiel som v pravom, aj keď bol pomalší. Do TN prichádzam o 18:50 so zostatkovou kapacitou 14%, priem. rýchl. 73 km/hod. a priem. spotrebou 12,7 kWh/100km. Teplota baterky zostala na hodnote 80% stupnice.
Porovnanie včetne nabíjania.....Vzdialenosť.....Doba jazdy.....Priem.rýchl.......Priem. spotreba.
Cez Prahu:..................................413,7 km.......6:57 hod.........59,5 km/hod.....11,7 kWh/100km
Cez Kolín:................................. 368,3 km.......5:48 hod.........63,5 km/hod.....12,4 kWh/100km
Náklady na cestu: Diaľníčné poplatky Česko: 12,50 €. Nabíjanie na Free nabíjačkách – 0 €.